Contemporary glottodidactics in the face of educational changes: New challenges and in-novative solutions

cover
Published
3 March 2022

Details about this monograph

ISBN-13 (15)
978-83-226-4168-2

Synopsis

The book is a collection of articles devoted to the situation of contemporary glottodidactics, with particular emphasis on the pandemic conditions. The analyses concern the pressures to which the teacher is subjected and the strategies for coping with them; the attitudes of students and lecturers towards the challenges created by distance education; affective issues related to the lack of authentic social contacts, the instructor immediacy, as well as affective barriers in foreign language communication caused by language anxiety. The book also addresses such issues as limitations in the development of communicative language competence; key competences; verification of learning outcomes; professional training of translators and new opportunities created by the use of communicators; educational platforms; MOOCs; digital tools or traditional textbooks, as well as opportunities arising from the application of neurodidactic principles in educational practice or an open-minded attitude in the demanding CLIL education.

Author Biographies

Danuta Gabryś-Barker (red.), University of Silesia in Katowice

Profesor w  Instytucie Językoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej główne zainteresowania badawcze obejmują zagadnienia z zakresu psycholingwistyki stosowanej, przyswajania języków oraz wielojęzyczności. Zajmuje się również kształceniem przyszłych nauczycieli języka angielskiego. [20.04.2022]

Ryszard Kalamarz (red.), University of Silesia in Katowice

Dyrektor Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UŚ. Koncentruje się na zapewnianiu wysokiej jakości kształcenia, wspieraniu rozwoju zawodowego lektorów i stosowaniu innowacyjnych rozwiązań w dydaktyce języków obcych. [20.04.2022]

Downloads

Download data is not yet available.