Communication, interaction and emotions in language learning: student, teacher and researcher perspectives

cover
Published
10 October 2025

Details about this monograph

ISBN-13 (15)
978-83-226-4487-4

Synopsis

The monograph addresses an important and still relevant topic for contemporary language teaching: communication in foreign language lessons and the emotions associated with it. It includes articles discussing the authors' own research results or presenting research methodologies in language education, focusing on developing communication competence and managing the emotional aspect of language learning. It also features articles showcasing good teaching practices and analyses of foreign language textbooks. The collected texts offer interesting research perspectives and present various teaching practices that can inspire language teaching students, practising teachers, and researchers in the field.

Author Biographies

Danuta Gabryś-Barker (red.), University of Silesia in Katowice

Prof. dr hab. Danuta Gabryś-Barker – emerytowany pracownik badawczo-dydaktyczny w Instytucie Językoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prowadzi badania z zakresu psycholingwistyki stosowanej, przyswajania języków oraz wielojęzyczności. Przez wiele lat pracy na Uczelni zajmowała się również kształceniem przyszłych nauczycieli języków obcych. [9.10.2025]

Ryszard Kalamarz (red.), University of Silesia in Katowice

Dr Ryszard Kalamarz – anglista, lektor, autor publikacji poświęconych glottodydaktyce i e-learningowi akademickiemu, certyfikowany metodyk zdalnego nauczania i akredytowany praktyk tutoringu. [9.10.2025]

Downloads

Download data is not yet available.