Czytam po polsku. T. 2: Dramat romantyczny. Materiały pomocnicze do nauki języka polskiego jako obcego. Edycja dla zaawansowanych (poziom B2, C1–C2)

cover
Forthcoming
28 November 2025
Print ISSN
2956-4417

Details about this monograph

ISBN-13 (15)
978-83-226-4581-9

Synopsis

This work is a second volume of a new edition of the series “Czytam po polsku” [I read in Polish]. It is addressed primarily to the foreigners specializing in Slavic and Polish studies, but it can also be used by anyone learning Polish language and culture, for example students at Polish schools abroad. Some parts of the publication can also be interesting for Polish students who learn about Polish Romantic literature and are particularly keen on it. The main aim of the volume is to present Polish dramas of the Romantic Era as representative texts of Polish culture. This publication can also be regarded as a didactic aid supporting linguistic and cultural education.

Author Biographies

Magdalena Bąk (oprac.), University of Silesia in Katowice

Dr hab. prof. UŚ, zatrudniona w Instytucie Polonistyki w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Jej zainteresowania badawcze skupiają się wokół literatury romantyzmu, podróżopisarstwa XIX wieku, motywów australijskich w literaturze polskiej oraz polsko-
-portugalskich relacji kulturowych. Autorka książek: Mickiewicz jako erudyta (w okresie wileńsko-kowieńskim i rosyjskim) (2004); Twórczy lęk Słowackiego. Antagonizm wieszczów po latach (2013); Gdzie diabeł (tasmański) mówi dobranoc. Wizerunek Australii w literaturze polskiej (2014), „Gdzie ziemia się kończy, a morze zaczyna”. Szkice polsko-portugalskie (2016; wspólnie z L. Romaniszyn-Ziomek), Camões i smak sardynek. Dziewiętnastowieczne polskie relacje z podróży do Portugalii (2019), Romantyczni wojażerowie. Mickiewicza i Słowackiego listy z/o podróży (2024). [17.10.2025]

Jolanta Tambor (oprac.), University of Silesia in Katowice

Prof. dr hab. Zainteresowania: fonetyka i fonologia języka polskiego na tle fonologii innych języków w kontekście glottodydaktycznym; system języka polskiego – fleksja i słowotwórstwo; język polski na tle języków świata, języki mniejszościowe i regionalne oraz dialekty – w szczególności status lektu śląskiego; glottodydaktyka polonistyczna – nauczanie gramatyki, aspekty kulturowe nauczania. Dyrektorka Szkoły Języka i Kultury Polskiej, pełnomocniczka Rektora UŚ ds. studentów zagranicznych, członkini Państwowej Komisji ds. Poświadczania Znajomości Języka Polskiego jako Obcego. [17.10.2025]

Downloads

Download data is not yet available.