Postrzeganie i rola motywacji w procesie glottodydaktycznym. Perspektywa nauczyciela i ucznia

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 4.0 Miedzynarodowe.
Szczegóły dotyczące monografii
Streszczenie
Monografia zawiera teoretyczne i praktyczne rozważania na temat motywacji w edukacji językowej, ukazanej przez autorów zarówno z perspektywy nauczającego, jak i uczącego się w różnych grupach wiekowych, na różnych poziomach zaawansowania językowego, a tym samym – w różnych kontekstach edukacji językowej: w szkole oraz na studiach neofilologicznych czy też niefilologicznych (lektoraty językowe). Całość zebranych tekstów została podzielona na trzy części tematyczne obejmujące pojęcie motywacji i czynników motywacyjnych w glottodydaktyce, motywację w różnych kontekstach edukacyjnych oraz zastosowanie nowych technologii w rozwijaniu motywacji w ujęciu praktycznym. Wybór tekstów powinien skłonić Czytelnika do refleksji nad tym, czym jest motywacja, jakie czynniki na nią wpływają oraz jaką rolę odgrywa w jej kształtowaniu nauczyciel glottodydaktyk.