School culture in narratives of children from at-risk groups (an interdisciplinary approach)

cover
Forthcoming
23 June 2023
Categories

Details about this monograph

ISBN-13 (15)
978-83-226-4326-6

Synopsis

As the subject of consideration in the monograph, I have made the image of school, represented in the narratives of children at risk (10-14 years), living in one of the cities of Upper Silesia. "Cultural optics" of the perception of school by children from the system of risk, who are, as it were, ambassadors of its potentials and limitations, allows for the exploration of new research perspectives, including undertaking work towards searching/discovering assumptions, norms of co-creation of a positive school culture, taking into account the "compromise" between the quality of the didactic work of the school and the sense of well-being of students, teachers, and parents. The theoretical considerations are inspired by J. S. Bruner's concept of psychocultural approach to education.

Author Biography

Kinga Konieczny-Pizoń, University of Silesia in Katowice

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie: pedagogika; psychoterapeutka, asystent psychodramy, nauczyciel akademicki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje również pracę w ośrodkach resocjalizacyjnych oraz w instytucjach świadczących wsparcie rodzinom znajdującym się w kryzysie, a zainteresowania naukowe koncentrują się wokół pedagogiki społecznej, resocjalizacyjnej, w tym środowisk edukacyjnych dzieci z rodzin z układu ryzyka. [22.06.2023]

Downloads

Download data is not yet available.