Teachers to Teachers: Educational Spaces

cover
Published
16 November 2022
Print ISSN
2720-1112
Categories

Details about this monograph

ISBN-13 (15)
978-83-226-4252-8

Synopsis

In the monograph "Teachers to Teachers: Educational Spaces", the authors take up various threads within the conceptual frame defined by the category of broadly understood education. They speak with many voices and look at education, school and teaching from different perspectives, taking either a macro or a micro perspective. The content of the book shows the multidimensional specificity of the contemporary school, educational leadership and various aspects of teaching. Thanks to the explorations presented in the monograph, we can provide readers (academia and students, but also school principals, teachers, students and people associated with broadly understood education) indications for greater care for the contemporary dimension of education. The collection of texts includes voices devoted to contemporary school and education, as well as texts focused on issues such as neuroscience in education, artificial intelligence, or mathematical teaching and design learning.

Publikacja finansowana w ramach projektu pozakonkursowego „Śląska Szkoła Ćwiczeń” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (POWER) nr POWR.02.10.00‑IP.02‑00‑003/19

Author Biography

Marta Mamet-Michalkiewicz, University of Silesia in Katowice

Doktor nauk humanistycznych, literaturoznawca. Adiunkt w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Autorka monografii Between the Orient and the Occident: Transformations of The Thousand and One Nights (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2011).Współautorka i redaktorka serii wydawniczej „Translation in Culture”, w ramach której zostały opublikowane dwa tomy: Translation in Culture, red. Agnieszka Adamowicz-Pośpiech, Marta Mamet-Michalkiewicz (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016) oraz Translation in Culture: (In)fidelity in Translation, red. Agnieszka Adamowicz-Pośpiech, Marta Mamet-Michalkiewicz (Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2019). Autorka licznych artykułów na temat orientalizmu w humanistyce zachodniej, przekładu w kulturze oraz Księgi tysiąca i jednej nocy. Koordynatorka projektów edukacyjnych w Centrum Dydaktyki UŚ, trenerka i certyfikowany tutor. Uczestniczka projektów „Uniwersytet Najlepszych UŚ” (2018–2019), „Mistrzowie Dydaktyki” (w ramach programu POWER) (2019–2020) oraz „Mistrzowie Dydaktyki – ścieżka zaawanasowana: Train the trainers & Educational leadership” (od 2021). Koordynatorka projektu „Śląska Szkoła Ćwiczeń” (2020–2022). [16.11.2022]

Downloads

Download data is not yet available.