Trials for the study of school readiness – experimental version for preschool teachers

cover
Forthcoming
20 February 2024
Categories

Details about this monograph

ISBN-13 (15)
978-83-226-4371-6

Synopsis

Every preschool teacher is required to assess the child’s school readiness. In most cases, this assessment is carried out in a subjective manner, without relying on standard research tools. The work presented here is intended to aid the work of the preschool teacher. It puts in their hands a standardized (having the same instructions, scoring method and norms) sample for objective assessment of a child’s school readiness, both in general and in specified areas of functioning (mainly cognitive). The tool was tested on a sample of children preparing for school, and based on the results, it can be concluded that it is a relevant and reliable tool.

Author Biography

Joanna Góźdź, University of Silesia in Katowice

Doktor, pedagog i psycholog, pracownik naukowy Wydziału Nauk Społecznych (Instytut Pedagogiki) Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jej główne zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki edukacji, aktywności fizycznej i psychologii rozwojowej. Jest autorką książki Ściąganie w szkole jako przejaw nieuczciwości szkolnej (2019), wielu artykułów naukowych z pogranicza pedagogiki i psychologii oraz współautorką narzędzi diagnostycznych: Kwestionariusz Nastawień Intrapersolanych, Interpersonalnych i Nastawień wobec Świata (KNIIŚ) – wersja dla uczniów szkoły podstawowej klas I–III (2011), a także Baterii Kwestionariuszy Motywacji i Amotywacji (2021). [15.11.2023]

Downloads

Download data is not yet available.