Contemporary challenges of teaching Spanish as a foreign language in Europe: trends and general perspectives

cover
Published
5 February 2024
Print ISSN
2720-1112

Details about this monograph

ISBN-13 (15)
978-83-226-4387-7

Synopsis

In this publication, addressed to both scientists and practitioners, i.e. current and future teachers, we will find a discussion of various methods and tools used in teaching Spanish. In this way, the reader can broaden their knowledge of didactics, gain a new perspective and expand their teaching skills. It is worth adding that the topics taken up by the authors are not limited to the specifics of teaching Poles, which is why this monograph can be used in any country where Spanish is taught as a foreign language.

Author Biographies

Cecylia Tatoj, University of Silesia in Katowice

Doktor nauk humanistycznych w zakresie językoznawstwa, specjalność gramatyka kontrastywna hiszpańsko-polska. Od początku związana z językiem hiszpańskim na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Jej zainteresowania naukowe podzielić można na dwa nurty: porównywanie różnych pól semantycznych języka hiszpańskiego i polskiego na bazie gramatyki kognitywnej oraz glottodydaktyka ze szczególnym uwzględnieniem roli kompetencji interkulturowej w nauczaniu języka hiszpańskiego Polaków. Jest współredaktorką siedmiu monografii wydanych w Polsce i w Hiszpanii, autorką ponad 20 artykułów i rozdziałów w monografiach naukowych opublikowanych w polskich i zagranicznych czasopismach naukowych, materiałów dla nauczycieli, a także raportu na temat nauczania języka hiszpańskiego w sekcjach dwujęzycznych w Polsce. Zorganizowała pięć międzynarodowych konferencji. Wraz z Instytutem Cervantesa w Krakowie oraz Uniwersytetem Jagiellońskim regularnie organizuje warsztaty dla nauczycieli języka hiszpańskiego. Jest rzeczoznawcą merytoryczno-dydaktycznym podręczników przeznaczonych do nauki języka hiszpańskiego na wszystkich etapach edukacyjnych w Ministerstwie Edukacji Narodowej. Od 2018 roku pełni funkcję Wiceprzewodniczącej Polskiego Stowarzyszenia Hispanistów. [9.01.2024]

Raúl Fernández Jódar, Adam Mickiewicz University in Poznań

Adiunkt na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Jego badania koncentrują się na lingwistyce kontrastywnej i lingwistyce stosowanej w nauczaniu języka hiszpańskiego jako języka obcego. Jest jednym z autorów pierwszej hiszpańsko-polskiej gramatyki kontrastywnej pod redakcją prof. Wiaczesława Nowikowa. Opublikował również dwa podręczniki gramatyki języka hiszpańskiego jako języka obcego oraz liczne artykuły naukowe. [9.01.2024]

Rafael Sergio Balches Arenas, Jagiellonian University in Kraków

Starszy wykładowca w Zakładzie Filologii Hiszpańskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Koordynator ścieżki pedagogicznej na kierunku filologia hiszpańska. W latach 2001–2002 koordynator Kursu Mediacji Interkulturowej oraz w latach 2003–2004, studiów eksperta uniwersyteckiego w zakresie Mediacja Interkulturowa, prowadzonych przez Uniwersytet w Almerii, wchodzących w skład europejskiego programu EQUAL. Jego badania naukowe skupiają się wokół następujących dziedzin: socjolingwistyka, językoznawstwo stosowane w dydaktyce, pragmatyka i glottodydaktyka. Jest współautorem podręcznika do nauczania języka hiszpańskiego, współredaktorem monografii dotyczącej nauczania języka hiszpańskiego w Polsce oraz autorem licznych artykułów naukowych. We współpracy z Instytutem Cervantesa w Krakowie i polskimi ośrodkami naukowymi koordynuje oraz organizuje liczne konferencje naukowe na temat nauczania języka hiszpańskiego. [9.01.2024]

Downloads

Download data is not yet available.