Komunikacja, interakcja i emocje w procesie kształcenia językowego z perspektywy ucznia, nauczyciela i badacza

okładka
Opublikowane
10 października 2025

Szczegóły dotyczące monografii

ISBN-13 (15)
978-83-226-4487-4

Streszczenie

Monografia jest poświęcona kluczowemu i wciąż aktualnemu tematowi w dziedzinie współczesnej glottodydaktyki – komunikacji podczas lekcji języków obcych oraz związanym z nią emocjom. Zawiera artykuły prezentujące autorskie wyniki badań, a także dotyczące metodologii badań w zakresie rozwijania kompetencji komunikacyjnych i zarządzania emocjami w procesie nauczania języków. Publikacja obejmuje również teksty przedstawiające sprawdzone praktyki dydaktyczne oraz analizy podręczników do nauki języków obcych. Zebrane opracowania oferują interesujące perspektywy badawcze i różnorodne podejścia glottodydaktyczne, będąc cennym źródłem inspiracji dla studentów metodyki, nauczycieli praktyków oraz badaczy zajmujących się edukacją językową.

Biogramy autorów

Danuta Gabryś-Barker (red.) - Uniwersytet Śląski w Katowicach

Prof. dr hab. Danuta Gabryś-Barker – emerytowany pracownik badawczo-dydaktyczny w Instytucie Językoznawstwa Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Prowadzi badania z zakresu psycholingwistyki stosowanej, przyswajania języków oraz wielojęzyczności. Przez wiele lat pracy na Uczelni zajmowała się również kształceniem przyszłych nauczycieli języków obcych. [9.10.2025]

Ryszard Kalamarz (red.) - Uniwersytet Śląski w Katowicach

Dr Ryszard Kalamarz – anglista, lektor, autor publikacji poświęconych glottodydaktyce i e-learningowi akademickiemu, certyfikowany metodyk zdalnego nauczania i akredytowany praktyk tutoringu. [9.10.2025]

Liczba pobrań

Statystyki jeszcze nie są dostępne.