Od Wydziału Propagandy Filmowej do Centralnego Urzędu Kinematografii. Pierwsza dekada partyjno-państwowego monopolu w polskim kinie

okładka
Opublikowane
17 maja 2022

Szczegóły dotyczące dostępnego formatu publikacji: POBIERZ ZA DARMO

POBIERZ ZA DARMO
ISBN-13 (15)
978-83-226-4175-0

Szczegóły dotyczące dostępnego formatu publikacji: KUP KSIĄŻKĘ

KUP KSIĄŻKĘ
ISBN-13 (15)
978-83-226-4174-3

Streszczenie

Książka traktuje o polskim kinie jako instytucji życia społecznego kształtowanej pod wpływem czynników politycznych, ekonomicznych i artystycznych. Autorka koncentruje się na infrastrukturze twórczości filmowej oraz praktykach wytwarzania i rozpowszechniania filmów. Badając wpływ polityki na materialne wyposażenie kina, postawy twórców i widzów, kształt systemów produkcji, dystrybucji i eksploatacji filmów oraz charakter występujących między nimi powiązań, zmierza do wyłonienia podstawowych prawidłowości funkcjonowania tej instytucji w warunkach państwowego monopolu i partyjnego dyktatu.

Artykuł o książce ukazał się w czasopiśmie „Gazeta Uniwersytecka UŚ” nr 7 (307) kwiecień 2023, s. 16-17 (Maria Sztuka: Jak tworzył się model powojennej kinematografii, artykuł dostępny pod adresem: https://gazeta.us.edu.pl/node/432913).

Biogram autora

Ewa Gębicka - Uniwersytet Śląski w Katowicach

Dr hab., prof. UŚ. Pracuje w Instytucie Nauk o Sztuce Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Specjalizuje się  w zagadnieniach    kinematografii jako instytucji życia społecznego i przemysłu kultury. Przedmiotem jej zainteresowań są artystyczne, organizacyjne i finansowe aspekty funkcjonowania kina, zagadnienia produkcji, dystrybucji i promocji filmów. Współautorka i autorka książek oraz artykułów dotyczących zagadnień z zakresu historii i współczesności polskiego kina. [17.05.2022]

Liczba pobrań

Statystyki jeszcze nie są dostępne.